Skip to main content

Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników strony internetowej https://leasingfi.pl, w tym również zasady stosowania plików cookies.

1. Administrator danych osobowych.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Makarewicz FI Finance Polska Sp.k.
z siedzibą
w Warszawie, ul. Poligonowa 2/40, 04-051 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001016909, właściwy sąd rejestrowy: Sąd rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV wydział gospodarczy krajowego
rejestru sądowego, REGON: 366137327, NIP: 7792455026, zwana dalej Administratorem.

Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych możesz kierować telefonicznie na numer +48 22 3805533 albo poprzez e-mail na adres: leasing@grupafi.pl.

2. Czym są dane osobowe?

Dane osobowe to wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

Administrator przetwarza dane osobowe, aby zapewnić jak najbardziej efektywne korzystanie ze strony internetowej a także, by dopasować jej treść i móc zaoferować jak najbardziej dopasowaną do potrzeb Użytkowników strony ofertę.

3. W jaki sposób Administrator pozyskuje dane osobowe?

Administrator pozyskuje informacje o Użytkownikach w wyniku:
• dobrowolnego podania danych osobowych przez Użytkowników strony internetowej,
• korzystania z plików cookies na stronie internetowej,
• gromadzenia logów serwera. Logi są wyłącznie materiałem pomocniczym służącym do administrowania serwerem. Dane te mają charakter zbiorczy i nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony. Logi nie są udostępniane podmiotom trzecim.

4. W jakich celach i na jakiej podstawie przetwarzamy dane osobowe Użytkowników?

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług udostępnianych za pośrednictwem strony internetowej, w następujących celach:

• dokonania analizy, wyboru i przedstawienia klientom oferty leasingowej/ ubezpieczeniowej spośród ofert dostępnych od współpracujących ze Spółką firm leasingowych oraz obrony bądź dochodzenia roszczeń związanych z realizacją usługi przez Spółkę
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy) – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą tj. w celu realizacji usługi polegającej na przedstawieniu oferty leasingowej lub ubezpieczeniowej na żądanie klienta;
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f (uzasadniony interes) – przetwarzanie numeru NIP w formularzu jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora – tj. Administrator może automatycznie pobrać dane o przedsiębiorcy z powszechnie dostępnych i jawnych baz danych oraz rejestrów w celu jednoznacznego zidentyfikowania przedsiębiorcy i zweryfikowania prawdziwości danych. Podanie danej jest fakultatywne – jej wpisanie w formularz oznacza, że przedsiębiorca dobrowolnie ją podał. Numer NIP jest daną jawną;

• procedowania wniosku Klientów o zawarcie umowy leasingu/ubezpieczenia z firmami współpracującymi – skierowania do firm współpracujących wniosków/zapytań o zawarcie umowy leasingu/ubezpieczenia
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy) – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą tj. w celu realizacji usługi polegającej na przedstawieniu oferty leasingowej lub ubezpieczeniowej na żądanie klienta;

• zachowania w bazie danych podanych przez Klientów danych osobowych na potrzeby zawierania/przedłużania przez tych Klientów umów leasingu/ubezpieczenia
za pośrednictwem administratora z firmami współpracującymi
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy) – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą tj. w celu realizacji usługi polegającej na przedstawieniu oferty leasingowej lub ubezpieczeniowej na żądanie klienta;

• ułatwienia procedowania przyszłych wniosków tych Klientów i realizacji obsługi Klienta
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f (uzasadniony interes) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora – Administrator przechowuje dane Użytkowników w swojej bazie danych, by łatwiej było ich zidentyfikować i usprawnić proces wypełniania formularza danymi, które były podawane już administratorowi w tym samym celu. Administrator wykorzystuje je wyłącznie dla celu usprawnienia realizacji żądania Użytkownika i zachowania należytej staranności w obsłudze klienta.

• przedstawienia oferty handlowej, realizacji działań marketingowych Spółki
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) – dobrowolna zgoda odbierana jest przy przesłaniu formularza za pośrednictwem strony internetowej Spółki;

• właściwego wykonywanie umów jako dłużnik i wierzyciel, realizacji zobowiązań umownych, w tym w ramach realizacji usług świadczonych przez Spółkę na rzecz jego kontrahentów i klientów przez handlowców
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy) – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą tj. w celu realizacji zawartej między stronami umowy.

5. Jakie konkretnie dane osobowe przetwarzamy za pośrednictwem strony internetowej?

Administrator przetwarza poniższe dane osobowe Użytkowników, którzy:

• tylko odwiedzili stronę internetową:
• pliki cookies,
• adres IP,
• identyfikatory urządzenia, na które składają się indywidualne cechy urządzenia mobilnego;

Niektóre pliki cookies są wykorzystywane przez Administratora zawsze i nie jest możliwe ich wyłączenie. Więcej o plikach cookies w pkt 9 i pkt 10.

• wypełnili formularz/e na stronie internetowej:
• imię,
• adres e-mail,
• numer telefonu,
• NIP;

• przeprowadzili rozmowę z przedstawicielem handlowym i wyrazili wolę wypełnienia wniosku o zawarcie umowy leasingu/ubezpieczenia:
• imię i nazwisko,
• adres e-mail,
• numer telefonu,
• NIP,
• adres prowadzenia działalności,
• adresy nieruchomości, do których tytuł prawny ma Użytkownik
• Numer KW księgi wieczystej nieruchomości, do której tytuł prawny ma Użytkownik
• numer PESEL,
• numer dokumentu tożsamości,
• adres zameldowania,
• adres zamieszkania.

Podanie przez Użytkownika powyższych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji umowy bądź świadczenia przez Administratora usług, w tym drogą elektroniczną lub telefoniczną. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy lub realizacji danej usługi.

6. Kontakt telefoniczny i dalsze przetwarzanie danych osobowych poza stroną internetową.

Użytkownik, który jako pierwszy kontaktuje się z przedstawicielem handlowym poprzez widoczny na stronie internetowej numer telefonu, informowany jest – w miejscu, gdzie numer ten jest widoczny, o fakcie przetwarzania przez Administratora danych osobowych, które Użytkownik poda przedstawicielowi handlowemu podczas rozmowy telefonicznej.

Dane osobowe te przetwarzane są celem przedstawienia Użytkownikowi oferty zawarcia umowy lub realizacji innej usługi na żądania Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Podanie danych osobowych przedstawicielowi handlowemu jest niezbędne do realizacji umowy przez Administratora lub przedstawienia jej oferty. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy lub realizacji usługi.

7. Jak długo przetwarzamy dane osobowe?

Dane osobowe Użytkowników strony są przetwarzane przez okres realizacji usługi, jak i przez okres przedawnienia roszczeń (6 lat), okresy wynikające z przepisów prawa podatkowego i innych stosownych regulacji w tym zakresie. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody w celu marketingu bezpośredniego – przez 3 lata od momentu wyrażenia zgody przez Użytkownika, chyba że wcześniej zostanie wycofana.

Administrator zapewnia, że regularnie dokonuje przeglądu danych osobowych i usuwa na bieżąco dane, które nie są już potrzebne do osiągnięcia celów, wymienionych w pkt 4 oraz upłynęły już okresy wymienione powyżej.

8. Czy Twoje dane osobowe przekazujemy innym podmiotom?

Dane osobowe Użytkowników strony internetowej są przekazywane następującym podmiotom, z którymi Administrator prowadzi współpracę celem realizacji usług:

• hostingodawcy serwerów, podmioty IT które pomagają ulepszać i utrzymywać stronę internetową, formularze i elektroniczne bazy danych,
• Google Analytics – internetowa usługa analityczna dostarczana przez Google Inc, która używa plików cookies umożliwiających analizę korzystania przez Użytkownika ze strony. Informacje wytworzone przez plik cookie na temat korzystania ze strony internetowej są przekazywane i zapisywane na serwerze Google,
• Google AdSense – serwis reklamowy Google, wyświetlający na stronach WWW kontekstowe reklamy tekstowe, bannery oraz reklamy wideo,
• Przedstawiciele handlowi Administratora,
• Przedsiębiorstwa leasingowe i ubezpieczeniowe, agenci i brokerzy leasingowi/ubezpieczeniowi, z którymi administrator zawarł umowy o współpracę.

9. Pliki cookies – czym są?

Pliki cookies są to pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane w urządzeniu końcowym Użytkownika odwiedzającego stronę internetową. Pliki cookies pozwalają m.in. na utrzymanie sesji czy zapamiętanie ustawień strony internetowej preferowanych przez Użytkownika.

• niezbędne – są konieczne do prawidłowego działania strony internetowej i witryna nie może bez nich poprawnie funkcjonować. Służą one podstawowym celom działania witryny, takim jak: zapamiętywanie preferencji prywatności użytkownika i ustawień logowania oraz zbieranie informacji w formularzach wypełnianych przez użytkownika;

• funkcjonalne – służą zapamiętaniu przez witrynę wprowadzonych przez Użytkownika ustawień oraz zapewniają personalizację treści na podstawie działań podejmowanych z witryną. Mogą być ustawiane także przez podmioty trzecie, które świadczą usługi w ramach strony internetowej;

• analityczne – służą pozyskiwaniu informacji o lokalizacji, częstotliwości i czasu odwiedzania witryny oraz ścieżkach poruszania się po witrynie przez Użytkowników i wykorzystywanych przez nich funkcjonalności. Pliki te służą podnoszeniu jakości świadczonych usług, dostosowywaniu ich do potrzeb Użytkowników oraz poprawianiu wydajność witryny. Mogą być ustawiane także przez podmioty trzecie, które świadczą usługi w ramach strony internetowej. Wykorzystywanie plików cookies w celach analitycznych wiąże się z przekazywaniem na serwery Google znajdujące się w USA informacji o sesjach przeglądania oraz usługach świadczonych w ramach Google.

• marketingowe/reklamowe – służą wyświetlaniu reklam oraz produktów dostosowanych do aktywności i preferencji Użytkownika. Treści marketingowe i reklamowe mogą pojawić się na witrynach podmiotów trzecich i być mogą być ustawiane za pośrednictwem witryny przez naszych partnerów reklamowych.

Administrator nie prowadzi zasadniczo aktywnej polityki cookies w celach marketingowych czy analitycznych – zbiera informacje zawarte w plikach cookies głównie w celu umożliwienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.

10. Jakie cookies zbieramy i w jakim celu?

Administrator w ramach strony internetowej wykorzystuje poniższe pliki cookies:

1. _ga
• Rodzaj: Cookie analityczny
• Czas trwania: rok
• Opis:
o Plik cookie _ga jest używany przez Google Analytics, narzędzie do analizy ruchu na stronie internetowej. Służy do rozróżniania unikalnych użytkowników poprzez przypisanie losowo wygenerowanego identyfikatora jako wartości klienta. Ten identyfikator jest używany w raportach, aby rozpoznawać i analizować zachowanie użytkowników na stronie w czasie.
o Cookie _ga pozwala właścicielom stron śledzić, ile osób odwiedza ich stronę, jak długo użytkownicy przebywają na stronie oraz jakie podstrony odwiedzają. Jest to jedno
z głównych cookies Google Analytics;
2. _ga_’
• Rodzaj: Cookie analityczny
• Czas trwania: rok
• Opis:
o Plik cookie _ga_’ również jest związany z Google Analytics. Jest częścią tak zwanej nowej wersji Google Analytics 4 (GA4), która korzysta z różnych plików cookie, aby dostarczać bardziej szczegółowe dane o interakcjach użytkowników na stronie.
o Może być używany do śledzenia użytkowników na różnych sesjach i urządzeniach oraz do lepszego segmentowania danych analitycznych.
3. _gcl_au
• Rodzaj: Cookie reklamowy.
• Czas trwania: 3 miesiące
• Opis:
o Plik cookie _gcl_au jest wykorzystywany przez Google AdSense (lub Google Ads) do eksperymentowania z efektywnością reklam na stronach internetowych, które korzystają z usług Google.
o Jego głównym celem jest mierzenie konwersji reklamowej, czyli śledzenie, jak skuteczne są reklamy prowadzące użytkowników na daną stronę.

Pliki cookies mogą być przetwarzane w następujących celach:

• zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy na stronie internetowej;
• dostosowywania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej;
• prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej oraz badania potrzeb Użytkowników.

11. Jakie prawa Ci przysługują?

• dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO) osoby, których dane dotyczą, mają możliwość uzyskania od Administratora danych informacji, czy ich dane są przetwarzane i w jakim zakresie,
• sprostowania (art. 16 RODO) dotyczy prawa do poprawiania danych osoby, której one dotyczą. Jeśli są one nieprawidłowe lub niekompletne osoba może żądać od administratora ich sprostowania,
• usunięcia (bycia zapomnianym) (art. 17 RODO) W przypadku wystąpienia pewnych okoliczności osoba może żądać od administratora usunięcia niektórych danych na swój temat, bądź całego ich zbioru,
• ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO). Okoliczności, w jakich osoba, której dane dotyczą może z tego prawa skorzystać:
• kiedy zgromadzone dane są nieprawidłowe – ograniczenia ich przetwarzania następuje do momentu, kiedy nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych, w momencie,
• kiedy nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych, kiedy nie są one potrzebne administratorowi danych osobowych, jednak potrzebuje ich osoba, do której one należą,
• w przypadku, kiedy osoba, której dane dotyczą zgłosiła sprzeciw wobec przetwarzanych danych – ograniczenie obowiązuje do momentu ustalenia czy sprzeciw ten jest zasadny;
• przenoszenia danych (art. 20 RODO) pomiędzy różnymi podmiotami (administratorami). Jeśli prośba taka zostanie wystosowana, administrator ma obowiązek przekazać osobie komplet zgromadzonych danych na jej temat w formie, która będzie możliwa do odczytania. Osoba, której dane dotyczą może później bez przeszkód przekazać te informacje innemu administratorowi,
• cofnięcia zgody na przetwarzanie (art. 7 ust. 3 RODO) przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed cofnięciem zgody,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO) z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
• wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
z siedzibą w Warszawie (00-193 Warszawa) przy ul. Stawki 2.

Klient bądź Użytkownik, który chce skorzystać ze swoich uprawnień może w każdej chwili przesłać stosowne żądania w tym zakresie na adres siedziby Administratora lub na adres email:
leasing@grupafi.pl bądź kontaktując się telefonicznie pod numerem +48 22 3805533.

Usunięcie bądź ograniczenie przetwarzania danych osobowych Klienta bądź Użytkownika może spowodować brak możliwości realizacji umowy, przedstawienia oferty lub korzystania z usług świadczonych droga elektroniczną czy innych funkcjonalności strony internetowej.

Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia zgodności przetwarzania danych osobowych Użytkowników, Administrator może przekazać, a w uzasadnionych przypadkach również ustawowy obowiązek przekazać, dane osobowe Użytkowników organom władzy publicznej bądź podmiotom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

Administrator może powierzać podmiotom zewnętrznym przetwarzanie danych osobowych Użytkowników lub udostępniać te dane wyłącznie za zgodą osób, których dane dotyczą, chyba że przetwarzanie to pozostaje w związku z realizacją umowy i innych usług na rzecz Użytkownika,
w szczególności w wyniku współpracy z Odbiorcami danych, o których mowa w pkt 8. Podmioty te przetwarzają dane osobowe na podstawie stosownych umów powierzenia wyłącznie w zakresie określonym w przedmiotowych umowach.

12. Obowiązywanie i zmiany Polityki prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Polityki Prywatności w każdym czasie. Nowe wersje Polityki Prywatności będą każdorazowo publikowane na stronie internetowej www.leasingfi.pl i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.

W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – „RODO)

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

lub